Årets spel: 2:a plats

När jag rider tillbaka efter att ha tagit hand om de sista kvarvarande medlemmen ur mitt gamla gäng och Compass (Red Dead On Arrival Version) börjar spelas medan min häst sakta travar genom skogen, då är allt förlåtet. Tidigare hade John Marston varit ute på ett äventyr som var lite för långt för sitt eget bästa, men slutscenen i Red Dead Redemption var verkligen stämningsfull och även om det inte höjde spelet till skyarna så gillade jag det ändå väldigt mycket.

Men det var inte slut. Slutet skulle inte komma förrän ett par timmar senare, och när sluttexterna väl rullade på skärmen så var jag helt mållös. Så bra var det evigheter sedan jag såg ett spel berättas, än mindre avslutas. Cirkeln var sluten och upplevelsen komplett. Hade det bara hållit en jämnare nivå, även genom Mexikopartiet av spelet, så hade det verkligen kunnat utmana om den absoluta topplaceringen. Nu får det nöja sig med en andraplats och vissheten om att steget ned till tredjeplatsen är enormt, och betydligt större än steget upp till förstaplatsen.

Det här inlägget är en del av den gemensamma satsningen ”Årets spel enligt svenska spelbloggar”, där varje dag, fram till julafton, deltagande spelbloggar var för sig utser en vinnare i en förutbestämd kategori. Idag har följande bloggar utsett vinnaren i kategorin ‘Årets spel. 2:a plats’: Aftonstjaerna, Ariez, BitGarden, Bloggonoid, EmmyZ, Familjenspel, Kraid, Lunandrez, Megastorm, Munins skärvor, n00b schoolbus, Onlajn, Pixelviking, Savepunkt, Spel på allvar, Spel-Malmer, Spelgubben, och Spelografi.

Det här inlägget postades i Allmänt. Bokmärk permalänken.

4 kommentarer till Årets spel: 2:a plats

  1. Gwellmyn skriver:

    Jag vart också grymt överraskad när det jag trodde var slutet inte var det :)

  2. Lunandrez skriver:

    Andraplats även här för spelet, välförtjänt. Rockstar lyckades verkligen med Red Dead Redemption, de har aldrig fångat upp mig på det här sättet med något av sina tidigare spel, men det här var verkligen fantastiskt bra. Men ändå inte årets bästa, bara nära nog, är vi tydligen överens om. ^_^

  3. Aftonstjaerna skriver:

    hehe, jag var dock ganska besviken över att jag inte ”fick” sluta spela där :P

  4. NuYu skriver:

    Aftonstjaerna: så jävla underbart när du klagar lite subtilt sådär. ;-)

    Många andraplatsen för det här spelet idag. Säkerligen välförtjänt.

Kommentera

