Videoinnehåll för en bredare publik

HeartJag har under en tid funderat på om man kanske borde bredda det tillgängliga utbudet av uttrycksformer här på bloggen. Jag skriver ju bara långa inlägg, och i en tid som vår förstår jag att det kan vara lite jobbigt att ta till sig. Det är samma sak för mig när jag läser andra bloggar – man orkar ju liksom inte läsa längre texter. Det är därför videor och podcasts är så bra. Man behöver inte läsa. Eller anstränga sig. Det är bara att luta sig tillbaka och ta till sig innehållet.

Så. Ingen podcast for you (än), men jag fixade ihop en trevlig video. Efter mycket funderande insåg jag att ett bra sätt att lära känna mig kanske är om jag gör en Let’s Play av de spel jag spelar allra mest just nu. Jag menar, det funkar ju för Total Biscuit. Jag gillar hans ”WTF is…?”:er och det finns ju värre saker att inspireras av. Att innehållet kanske även tilltalar e-sportspubliken där ute är ju bara ett plus.

Nu har jag bara gratisversionen av Fraps, så jag kunde inte filma mer än ett 30-sekundersklipp. Jag glömde också att sätta igång micken; därav tystnaden under klippet. Men förhoppningsvis får ni ändå en liten bild av vem jag är som spelare. När man går lite på knäna ekonomiskt och inte har råd att köpa de senaste storspelen är det skönt att ha gamla trotjänare. Gedigna spel som belönar strategi och taktiskt tänkande.

Enjoy.

Det här inlägget postades i Artiklar. Bokmärk permalänken.

2 kommentarer till Videoinnehåll för en bredare publik

  1. SpeLinnea skriver:

    Snyggt jobbat, ser fram emot nya, storslagna videos liksom denna!

    • Den här videon skulle egentligen redan ha varit större och storslagnare, men det jag skrev i inlägget stämmer faktiskt (till viss del): jag kan inte spela in mer än 30-sekundersklipp med min version av Fraps.

      Men jag fick ett tips på ett annat program som jag ska kolla in, så det kanske blir fler klipp i framtiden. Då förmodligen av en liiiiite seriösare art.

Kommentera

