Gästspel

Bild

Den senaste tiden har varit lite intressant. Jag har vandrat runt på internet och gästat på olika platser, i olika former.

Allra intressantast var ett besök i Radio Speltorsk, där jag diskuterade västerländska rollspel tillsammans med Sebastian Magnusson och Andreas Ljungström. Det blev väldigt många ”eh” och nervösa skratt från min sida, eftersom jag inte har någon som helst erfarenhet av podcastande, men också en del intressanta diskussioner kring olika rollspelsrelaterade ämnen.

Till viss del relaterat är mitt gästinlägg på Spelkriget från förra veckan, om relationsbyggande i The Elder Scrolls V: Skyrim. Jag har aldrig sett Bethesda som särskilt stora historieberättare, så jag blev ganska förvånad när jag ändå började bygga en ganska stark relation till en av de (egentligen) mest intetsägande karaktärerna i spelet.

Resultatet var ett ganska annorlunda inlägg, sett till vad jag brukar skriva här. Att skriva det påminde många gånger mer om de små noveller jag brukade skriva när jag var yngre än de analyser jag lägger upp här. Det var ett kul inlägg att skriva.

Den efterföljande diskussionen var även den väldigt intressant, och vissa av de tankebanorna följde sedan in med i Speltorsk. Väldigt trevlig korspollinering.

Radio Speltorsk, avsnitt 162 Spelkriget: ”En nära väns död”

Det här inlägget postades i Artiklar. Bokmärk permalänken.

Kommentera

