En nominering och ett tidsätande monster

Den senaste tiden har dominerats av två stora saker: en absolut inaktivitet på bloggen, och en nominering till Årets spelblogg 2011 av spelsiten Level7. Jag tänkte uppdatera er lite kort om båda.

Anledningen till att jag är så seg med att komma ut med ett nytt inlägg kan sammanfattas med ett ord: Skyrim. Jag spelade väldigt få spel när de först kom ut förra året, och det var först i slutet av januari som bestämde mig för att äntligen köpa just Skyrim. Det tog inte lång tid innan jag fastnade helt, och i skrivande stund har jag lagt ned nästan 100 timmar på det. Det är ett fantastiskt spel. Inte perfekt, men ruggigt bra.

Jag håller på att skriva ett inlägg om det. För tillfället är jag inte helt säker på om det kommer att dyka upp här på bloggen, eller om jag ska försöka få till en gästblogg någon annanstans. Det beror lite på hur stort gapet mellan inläggen här på bloggen blir. Det första utkastet är i stort sett klart (det är fem sidor långt!), men var det något som mitt inlägg om Alice: Madness Returns lärde mig så var det att det verkligen kan vara bra att låta någon annan titta igenom det man skrivit och lämna synpunkter. Alice-inlägget blev mycket bättre som ett resultat av det, och jag funderar på att göra samma sak nu. Det gör att det tar lite längre tid, men det känns värt det.

Men nog om det.

Som jag skrev i början är Spelvärldspareringar nominerad som 2011 års bästa spelblogg borta hos Level7. Hur det kommer sig är jag inte riktigt säker på, men tydligen finns det en större överlappning mellan Spelvärldspareringars ungefär tio läsare och nomineringsjuryn än jag förväntade mig. Det känns lite smått bisarrt, men också jättekul.

Omröstningen hittar ni här borta. Mina egna personliga favoriter i kategorin spelbloggar är annars Blog Em Up, Discordia och Elin Ekbergs blogg, och om ni inte redan följer dem så rekommenderar jag att ni börjar göra det illa kvickt. Det är bra och intressant läsning, alla tre.

Med det sagt är det nog dags för lite mera Skyrim.

Det här inlägget postades i Artiklar. Bokmärk permalänken.

2 kommentarer till En nominering och ett tidsätande monster

  1. Jimmy Håkansson skriver:

    Du gör bra grejer, Sebastian. Väl värda en nominering (om det nu är en kvalitetsstämpel).

    • Huruvida det är en kvalitetsstämpel eller ej är svårt att veta om man (som jag) inte själv är en del av juryn och vet hur utnämningarna går till. Men det är i vilket fall ett bevis på att bloggen uppskattas lite mer av några flera än jag trodde. Jag har fått en del positiva kommentarer om bloggen från folk jag trodde simmade runt i helt andra vatten i Spelsverige. Vilket givetvis är jättekul.

Kommentera

