Förändringar

Jag kommer att göra lite förändringar på Spelvärldspareringar. Med undantag för den rent utseendemässiga förändringen är det kanske inte någonting som någon annan än den mest inbitna läsaren kommer att notera, men jag tänkte ändå lista dem här.

Så, utseendet. Det var ett litet tag sedan jag förändrade det (jag ska inte förändra det igen). Kort sagt tyckte jag att det förra temat var så mörkt, vilket, även om jag gillade designen på det, inte riktigt kändes rätt för bloggen.

Den andra förändringen rör min recensionspolicy. När jag startade bloggen så recenserade jag spel för Nukem, och fick således recensionsexemplar, varpå jag tyckte att det kändes viktigt att särskilja på recensioner av spel jag köpt själv och spel som jag fått att recensera. Den policyn har jag hållit kvar vid sedan dess.

Anledningen till att jag förändrar policyn är helt enkelt att jag inte längre recenserar spel åt någon. Jag har känt ett behov av att sätta en officiell policy för recensionerna under en längre tid, men avvaktade eftersom jag var i samtal med en sida om att just recensera spel åt dem. Jag kände inte att jag kunde utforma någonting innan jag visste hur läget skulle se ut framöver. Nu vet jag, eftersom samtalen inte ledde någonvart.

En annan sak som jag tidigare skrivit ut, är vilken plattform jag spelat på. Det kändes hyfsat nödvändigt när jag startade bloggen, eftersom jag då spelade på både Xbox 360 och PC. Nu spelar jag bara på Xbox 360, efter att min dator dog, och då känns detta inte heller helt relevant att skriva ut. Jag låter det vara underförstått att jag spelar på Xbox 360 framöver.

Sammantaget betyder detta att jag inte längre kommer att skriva ut vilken plattform jag spelar på, eller huruvida jag fått ett recensionsex spelet eller köpt det för egna pengar. Förändras saker och ting, och jag antingen hamnar i en position där jag får recensionsex eller om jag skaffar ett nytt spelsystem, så kommer jag givetvis nämna det – men tills dess, denna policy. Eller denna avsaknad av policy. Beroende på hur man ser det.

Det här inlägget postades i Allmänt. Bokmärk permalänken.

Kommentera

