Glada gamers sade sitt – Warner lyssnade

Under 2010 dök det upp en mystisk film på nätet. Jag minns att jag rapporterade om det för Nukem, och jag blev helt hänförd. Jag har aldrig varit Mortal Kombat-frälst, men den här korta teasern kidnappade mitt intresse och började puckla på det med sin peppinne. Till skillnad från en vanlig misshandel så uppskattade jag dock varje dänga jag fick. Oavsett vad det var, så var det väldigt bra och den bästa adaptionen av spel till film jag någonsin sett. Imponerande, då filmen bara är åtta minuter lång.

Det tog ett tag innan någon fick reda på vad det egentligen var, och innan dess så luftades hur många olika teorier som helst. Vissa trodde att det var en teaser för en kommande film; andra, för ett spel; ytterligare andra, att det bara var en fanskapad film. Det visade sig att alla hade fel. Den korta filmen var en pitch från regissören Kevin Tancharoen, fast riktad till Internet i stället för Warner Bros.. Tanken var väl att få folk så peppade på idén att Warner inte skulle ha något annat val än att plocka upp den. I efterdyningarna av kortfilmen kändes det onekligen som att det skulle kunna bli så, men sedan dess har det varit tyst.

Tills nu. Warner har meddelat att man inlett ett samarbete med Tancharoen, som ska regissera en serie bestående av tio webbavsnitt. Michael Jay White, som spelade huvudrollen som Jackson ”Jax” Briggs i kortfilmen, ska reprisera sin roll. De ska uppenbarligen börja spela in i februari, och jag är riktigt tänd på projektet. Förhoppningsvis kan webbserien bära projektet vidare även till nästa nivå.

[Via Bloody Disgusting]

Det här inlägget postades i Allmänt. Bokmärk permalänken.

Kommentera

