Greyson Believes

Inför releasen av Halo 3 så hade Bungie en briljant reklamkampanj kallad ”Believe”. Det är en av de bättre reklamkampanjerna som jag sett för ett spel. Inför släppet av Bulletstorm, från People Can Fly och Epic Games, så har receptet återanvänds. Med blandat resultat. Jag gillar tanken eftersom de två spelen är så olika, och Bulletstorm-videon använder konceptet på ett ganska fiffigt sätt. Samtidigt så ligger Bulletstorm på gränsen gällande vad som är smakligt, och jag tycker att PCF går över den gränsen i slutet av videon. Men det ligger i linje med Bulletstorm-mentaliteten, antar jag.

Det här inlägget postades i Allmänt. Bokmärk permalänken.

Kommentera

Fyll i dina uppgifter nedan eller klicka på en ikon för att logga in:

WordPress.com Logo

Du kommenterar med ditt WordPress.com-konto. Logga ut / Ändra )

Twitter-bild

Du kommenterar med ditt Twitter-konto. Logga ut / Ändra )

Facebook-foto

Du kommenterar med ditt Facebook-konto. Logga ut / Ändra )

Google+ photo

Du kommenterar med ditt Google+-konto. Logga ut / Ändra )

Ansluter till %s