En till som jag

När Kinect först släpptes så skrev jag ett inlägg gällande vilka möjliga användningsområden som jag såg för maskinen. Ett av dem var RTS:er, och jag har sedan det inlägget tyckt att speciellt R.U.S.E verkat vara som ett klockrent spel för Kinect-support. Det lider av samma brister som andra RTS:er gör när de landar på konsoler, men jag tänkte att handrörelser borde kunna fungera bättre än handkontroller i sådana spel.

Fler tänkte som jag, har det nu visat sig, och en video där Kinect-support moddats in i just R.U.S.E har dykt upp. Det är visserligen PC-versionen som moddats, men videon visar ändå ganska bra den poäng som jag försökte göra då. Det är inte helt klockrent, det fungerar sämre än grundkontrollen på PC, men det verkar också fungera minst lika bra som med en handkontroll. Det är en spännande video – mer än någon annan som visar upp andra användningsområden för Kinect – eftersom det i den finns potentialen att föra in en helt ny genre till konsolmarknaden.

Det här inlägget postades i Allmänt. Bokmärk permalänken.

Kommentera

