Med 2010 i backspegeln

Ett nytt år har börjat där det förra tog slut. Igår skrev jag ett inlägg om hur det senaste året sett ur på ett rent personligt plan, men det här inlägget beskriver i stället hur det gått för bloggen som sådan. Jag fick nämligen ett mail från WordPress med lite statistik för de fyra månader som bloggen existerat. Föga förvånande domineras det mesta av decembers GOTY-inlägg, men det finns en del annat intressant också. Åtminstone för mig. Jag vet inte hur intressant det är för andra – kanske är det bara jag som tycker att det är kul att en av de populäraste söktermerna för att hitta min blogg är ”OMG” – men här har ni statistiken i alla fall.

The stats helper monkeys at WordPress.com mulled over how this blog did in 2010, and here’s a high level summary of its overall blog health:

Healthy blog!

The Blog-Health-o-Meter™ reads Wow.

Crunchy numbers

Featured image

A helper monkey made this abstract painting, inspired by your stats.

A Boeing 747-400 passenger jet can hold 416 passengers. This blog was viewed about 1,600 times in 2010. That’s about 4 full 747s.

In 2010, there were 52 new posts, not bad for the first year! There were 49 pictures uploaded, taking up a total of 5mb. That’s about 4 pictures per month.

The busiest day of the year was December 1st with 94 views. The most popular post that day was Årets besvikelse och överraskning.

Where did they come from?

The top referring sites in 2010 were Spelografi, Xboxflickan, twitter.com, Spel-Malmer, and Megastorm.

Some visitors came searching, mostly for Comic Jumper, Dragon Age 2, Comic Jumper and Gerda, OMG, and Kinect röstkommando.

Attractions in 2010

These are the posts and pages that got the most views in 2010.

1

Årets besvikelse och överraskning December 2010
11 comments

2

Årets trend December 2010
5 comments

3

Årets innovation December 2010
9 comments

4

Årets kontrovers December 2010
6 comments

5

Årets spel: 5:e plats December 2010
4 comments

Det här inlägget postades i Artiklar. Bokmärk permalänken.

6 kommentarer till Med 2010 i backspegeln

  1. Jag gillar statistik. Fick ett likadant mail från WP och funderar på att blogga det också. Körde du direkt ifrån mailet med ”post this…..”?

  2. Trevligt att se att du får besökare från min sida =)

  3. NuYu skriver:

    Undrar varför jag inte fått något mail från dem. Intressant med siffror ju.

    • NuYu skriver:

      Ser nu att jag visst fått ett. Var tydligen bara Live Mail som inte tyckte om det, som vanligt problem att koppla samman kvalité i Gmail med Windows trubbel.

  4. Elin skriver:

    Roligt att se att vi var med och bidrog till trafik på din sida. :)

Kommentera

