Vem vill lura Drake?

Jag har ingen PS3:a, vilket naturligtvis gör att jag är betydligt mindre pepp på de flesta PS3-exklusiva spelen än vad de faktiska PS3-spelarna är. Det finns givetvis spel som jag tror kommer att bli bra, och jag följde bland annat Metal Gear Solid 4 nära vid dess release. Jag följde Heavy Rain en hel del eftersom det verkade väldigt spännnde, och jag följer numera Killzone 3 hyfsat nära också (om än för andra anledningar, då jag hittills inte sett vad uppståndelsen handlar om).

Ett spel – en spelserie överlag – som jag dock följer mer än alla andra, är Drakes äventyr i Uncharted-spelen. Jag misstänker att jag och den serien skulle kunna må väldigt bra tillsammans, men tyvärr så hindrar mitt icke-ägande av lämplig konsol mig från att förverkliga den trevliga relationen. Det har dock börjat sippra fram en hel del info om del tre i serien, som har releasesiktet inställt på den första november nästa år.

Den trailer som visades på VGA antar jag att ni har sett, men sedan dess så har både Jimmy Fallon och Destructoid talat med Naughty Dog. Fallon fick spela lite, världsexklusivt, och även om bilden är så grötig att det är svårt att få någon vettig uppfattning om spelet så såg det helt okej ut.

Destructoid fick däremot en bakom-kulisserna-inblick i hur VGA-trailern skapades. Ganska intressant. Plus att man faktiskt får se Nolan North. Han är äldre än vad jag trodde att han skulle vara, vilket överraskade mig eftersom han inte är äldre än vad man borde kunna gissa att han är (speciellt efter femton år i branschen). Men det är intressant att höra honom tala om spelet och om sin karaktär, speciellt eftersom det låter så uppriktigt när han säger att röstskådespeleriet för Nathan Drake är det bästa jobb han haft i sin karriär. Med tanke på den karriär han haft, säger det en hel del.

Det här inlägget postades i Allmänt. Bokmärk permalänken.

En kommentar till Vem vill lura Drake?

  1. Tommy Håkansson skriver:

    Första gången jag hör någon säga att det brukar kallas världens bästa spelserie någonsin. :p

Kommentera

