VGA 2010

I ärlighetens namn såg jag inte särskilt mycket av VGA. Strömningen hackade något så fruktansvärt, som det alltid brukar göra i sådana där sammanhang. Men jag såg ett par saker, och de sakerna var mestadels episka.

The Elder Scrolls 5: Skyrim kommer den 11/11 nästa år. Det är alltså precis elva månader kvar. Mer än så vet jag inte eftersom jag knappt hörde eller såg någonting av trailern, och när jag sedan såg trailern så var den fortfarande ganska intetsägande. Men jag behöver inte veta mer än så för att vara tokpepp. Det är ett nytt TES-spel. Det räcker.

Sedan såg jag inledningen av Mass Effect 3-trailern; därefter dog min strömning. Men precis som vid TES 5: Skyrim så behöver jag inte särskilt mycket information gällande den avslutande delen i Mass Effect-trilogin. Det jag såg var att jorden anfölls av the Reapers och deras Collectors, och personen som trailern kretsar kring menar att det är bäst för Shepard att återvända snabbt om han eller hon vill hinna rädda jorden.

För mig var det här – förutom det enda jag såg – det enda jag verkligen brydde mig om. Skyrim-avslöjandet var för mig helt oväntat, och det är förmodligen bara Half Life 3 som hade kunnat vara större i mina ögon. Mellan Oblivion och Shivering Isles så har jag lagt ner mer tid än på något annat spel sedan Biowares tidigaste alster. Och Mass Effect 3 … ja, det är Mass Effect 3. Den spelserien är det bästa som Bioware gjort sedan deras tidigaste alster, och nu ska den avslutas. Åtminstones Shepards historia.

Ni kommer att se ett inlägg om hur mycket jag gillar det spelet nära jul.

Väldigt nära.

Det här inlägget postades i Allmänt. Bokmärk permalänken.

Kommentera

