IRL, och vad som komma skall

Jag snackade en massa om att jag hade tonvis med uppslag om saker jag skulle skriva om, och sedan tog det bara slut. Det var ett tag sedan jag uppdaterade bloggen, med undantag för ett par inlägg som var tidsinställda (jag hade faktiskt en hel del uppslag, varav några förverkligades). Jag tänkte att det kanske skulle vara relevant att både förklara vad det är som stjäl tid från bloggen, och vad som kommer hända framöver.

Jag har egentligen spenderat en hel del tid på att skriva blogginlägg, även om det inte synts utåt. I dagsläget har jag sju inlägg som är mer eller mindre klara, och som kommer att publiceras under december månad som en del av en gemensam bloggsatsning (ni kan läsa mer om den här). Vi är ett tjugotal bloggar som kommer göra gemensam sak för att försöka utse årets spel i olika kategorier. Det ska bli både oerhört roligt och intressant.

Det är en av sakerna som stulit tid. Den andra är att arbetet med min C-uppsats i sociologi kickat igång rejält. Den här veckan har jag tillbringat ute i fält och intervjuat ett halvdussin personer från de brottsförebyggande organisationerna Lugna Gatan och Medborgarvärdarna. Jag har även följt med dem när de patrullerat runt i Husby respektive Rinkeby. Det har varit några väldigt intressanta dagar, men de har också varit väldigt intensiva och tidskrävande. Jag har vaknat, åkt in och arbetat, och kommit tillbaka ett ögonblick innan halv elva på kvällen, i några dagar i sträck nu. Det har givetvis också påverkar mina möjligheter att uppdatera bloggen med något synligt innehåll – speciellt eftersom den lilla tid jag haft, har gått till att skriva inläggen i Årets spel-satsningen.

Men nu är det mest tidskrävande arbetet över (allt fältarbete kommer att vara över på tisdag) och december är snart här, så jag kommer snart att börja publicera inlägg igen. Jag är inte med i varenda kategori under bloggsatsningen, men jag har inlägg för åtminstone den första veckan av december.

Tills dess, lev väl.

Det här inlägget postades i Allmänt. Bokmärk permalänken.

Kommentera

