Framtiden, och allt vad den innebär

Jag har funderat. På den här bloggens framtid. Jag startade den som ett komplement till det jag skrev på Nukem, som till stor del var mina vardagsreflektioner av olika spelnyheter (maskerade som Nukems egna spelnyheter). Det gjorde att jag kunde hålla alla mina kortare reflektioner kring spelbranschen på den sidan, och lägga upp lite längre saker här när jag fick tid att skriva sådant.

Nu har saker förändrats. Dels så har vi lagt ned Nukem, vilket gör att jag inte längre kan använda den sidan som en plattform för alla mina kortare reflektioner; och dels så upptäckte jag att min uppdateringsfrekvens på den här bloggen låg på under ett halvdussin inlägg i månaden, sett till nyskrivet material. Det här kommer inte att betyda att jag omformar Spelvärldspareringar till ett Nukem 2.0, men jag funderar på att dra ned på inläggsstorleken en del. Fler kortare inlägg, kanske, i stället för en del längre.

Om ni har några synpunkter så får ni gärna komma med dem. Mina tankar är på inget sett cementerade, och tycker ni det ena eller det andra så lyssnar jag gärna på vad ni har att säga.

Det här inlägget postades i Allmänt. Bokmärk permalänken.

4 kommentarer till Framtiden, och allt vad den innebär

  1. Tommy Håkansson skriver:

    Korta inlägg är bra i våra Twitter-tider. Personligen föredrar jag reflekterande texter framför informerande.

  2. Bara du inte lägger ned bloggen är jag nöjd!

  3. Sebastian skriver:

    @Tommy: Noterat. Det är väl lite så jag känner också.

    @Niklas: Haha, det behöver du inte oroa dig för. :)

  4. Elin (Ariez) skriver:

    Längre eller kortare inlägg spelar nog inte så stor roll egentligen. Det är innehållet som räknas, och där kan du alltid leverera kvalitet!

Kommentera

