Frågestund [Stängd]

Hej, alla läsare! Det är dags för en liten frågestund, oss emellan. Det här är er chans att påverka bloggen. Hur mycket beror på vilka frågor ni ställer, och vilka svar ni ger.

Era frågor

Det kanske finns någon som  noterat att jag för tillfället inte har någon Om & Kontakt-sektion, som jag vanligtvis har. Anledningen till det är tämligen enkel: jag jobbar på en ny. Efter att ha kikat in på den gamla insåg jag att den 1) inte längre var särskilt relevant, och 2) var allmänt dålig. Jag valde därför att uppdatera den, och medan jag gör det så ligger den nere. Den kommer upp så småningom.

Hursomhelst. Eftersom jag ändå håller på att redigera den, tänkte jag fråga er om det finns någonting som ni vill veta. Jag har inga planer på att lägga in någon sorts FAQ-del i den, men om det är små (eller stora) detaljer som ni är nyfikna på så är det här det perfekta tillfället att fråga. Sedan får vi se vad om faktiskt letar sig in i själva texten. Gör de inte det så kan jag försöka besvara dem i kommentarerna, i den mån jag kan.

Mina frågor

Samtidigt har jag en del frågor som jag skulle vilja ha svar på. När jag började blogga här visste jag inte riktigt vilken inriktning jag skulle ha. Spelvärldspareringar började som ett komplement till mitt skrivande på spelnyhetsbloggen Nukem.se, och var inte direkt tänkt att stå på egna ben. Sedan, bara någon månad efter att jag öppnat dörrarna här, så stängde vi ned Nukem hastigt och olustigt av tråkiga anledningar; och plötsligt behövde bloggen bli någonting som, faktiskt, kunde stå på egna ben.

Under det senaste halvåret tycker jag att jag har hittat en formel som jag är hyfsat nöjd med. Jag har skrivit inlägg som håller en standard jag vill ha på dem, även om det betytt att det stundtals varit ganska långsam uppdateringsfrekvens på bloggen. Men jag har också haft mer eller mindre obegränsat med tid att sitta och fila på inlägg tills jag blivit nöjd med dem; och ändå har det kunnat vara rejäla glapp mellan inläggen.

Framöver kommer jag inte ha lika mycket tid, så jag tänkte fråga er vad ni skulle vilja se för inlägg. Oftast har jag alldeles för många inläggsidéer i huvudet samtidigt, och för varje inlägg jag skriver är det alltid åtminstone en (i mitt huvud) superb idé som aldrig realiseras. Jag gör med andra ord redan nu en sorts avvägning, mellan att utveckla alla mina idéer till (kortare) inlägg eller djupdyka i något ämne och skriva ett längre inlägg.

Jag har oftast kört på den sistnämnda linjen. Det känns också, av mina helt ovetenskapliga analyser av kommentarer och besökarstatistik, som den typen av inlägg som uppskattas mest. Men jag skulle ändå uppskatta er input. Den kommer inte nödvändigtvis påverka hur jag skriver mina inlägg, men om jag vet vad ni tycker så kan jag kanske göra bloggen till någonting som är ännu trevligare att både skriva och läsa.

Så: ställ era frågor, och säg gärna vilken sorts inlägg som ni föredrar.

—————————

Frågestunden är nu stängd. Om-sektionen är uppdaterad.

Det här inlägget postades i Allmänt. Bokmärk permalänken.

4 kommentarer till Frågestund [Stängd]

  1. Henke Elsberg skriver:

    Kan du inte försöka hitta en bra blandning.?

    Jag gillar dina långa och djupdykande inlägg men det vore kul att se lite kortare inlägg/tankar/funderingar med. Kanske framför allt om du inte kommer ha lika mycket tid framöver. Blanda in lite kortare inlägg med de långa :)

    Oavsett kommer jag fortsätta läsa din blogg :)

    • Tack, det är bra att veta. Det är förmodligen så det kommer att bli, speciellt om det är svaret jag får av er.

      Saken är den att det på sistone känts som att de längre inläggen varit ganska uppskattade, medan trafiken på sidan varit i stort sett helt död när jag publicerat kortare inlägg. Det känns lite förvånande, eftersom jag trodde att förhållandet skulle vara det motsatta – att en lite stadigare uppdateringsfrekvens skulle dra mer folk än ett inlägg någon gång ibland.

      Hur folk ser på inläggen är en fråga jag tänkt ställa ett tag nu, och när jag ändå höll på att skriva det här inlägget kändes det som en naturlig utvidgning.

  2. Tommy Håkansson skriver:

    Näe, jag skulle inte vilja ändra något. Så jag har inget att säga. :p
    Men det är ju här, hos Kraid och ibland Blog Em Up som jag läser lite djupare inlägg. Och så vill jag ha det.

Kommentera

